Todelooooo livet!

Här kommer några härliga pics ifrån sommaren i Hemsedal!
Blev ju tyvärr inga 2 veckor i Norge som vi traditionsenligt brukar köra varje sommar. Var ju ett litet bröllop som kom ivägen.. hehe! =)
Men i år dissade vi midsommarafton totalt och satte oss i bilen på självaste midsommarafton och styrde mot hemsedal. Kändes kanske lite tråkigt att hoppa över midsommarafton men vi tänkte att det blir ju midsommarafton nästa år igen och igen, igen och igen.. hehe!
Dessutom knegade jag på jobbet fram tills kl 15 och sedan kändes det mycket bättre när vi väl satt i bilen och det mycket traditionsenligt började ösregna!! Haha!
Hade några trevliga dagar och turer i Hemsdal.

Ute och promenerar bakom kyrkjebönnöse
 Hihi tröttnar aldrig på att hitta snö mitt i sommaren, alltid lika kul för lilla barnet i mig! Haha!

Richard nästan uppe på toppen.
 Överlycklig över ha hittat ett alldeles eget renhorn!! Weiiiii! =)
 Minst lika lycklig när jag här dagen efter precis har kommit ner efter en löpartur upp på Raudberg. Första löpturen upp och ner för en topp sedan jag skadade mitt knä för ett år sedan.. Jippie! Såå glad!

Näst sista dagen var det väldigt blåsigt plus att min träningsvärk efter gårdagens löpartur var grotesk! Haha!
Så då bestämde vi oss för att ta en tur i skogen och promenera runt storhövda.
Supermysigt och perfekt att gå i skogen när det blåste.
Och jag älskar ju höga berg när man får kämpa och sedan belönas med milslånga utsikter.
Men var inte helt tokigt att vandra inne i skogen bland alla mysiga och vackra granar heller.
Det var väl bara en tanken som jag oroade mig över ibland "undra om det finns björn här" haha! Men vi stötte iallafall inte på någon.. Skönt det! =)
Dock så gick vi ju inte riktigt hela vägen just runt storhövda då..
Nä för typ halvvägs efter några timmar så gick vi fel och hamnde helt snett och kom av stigen.. Hehe! Hamnade helt plötsligt ute på vägen och fick följa den några km tillbaka till bilen. LIte snopet.. hehe!

Så fint!
Vårat älskade Hemsedal. Utsikten längs vägen tillbaka var väl inte helt fel den heller.. =)

Sista dagen tog vi en tur upp till en av mina favorit-toppar, Totten! Hyffsat nära, hyffsat lätt men utsikten är fantastisk!!

Kan det bli bättre? Nääää.. Te och utsikt! =)
 Glader!

Några veckor senare drog vi en tur till Hemsedal igen, när det bara var några dagar kvar till bröllopet.
Folk tyckte vi var bra tokiga som åkte iväg när det var mindre än en vecka kvar tills vi skulle stå framför alltaret.. hehe!
Men för oss var det nog det bästa vi kunde ha gjort!
I bilen upp pratade vi om det och båda två erkände att vi var nervösa och hade någon nervös klump i magen som inte ville försvinna..
Ingen av oss visste vad det exakt var vi var nervösa över, men antagligen över att vi bjudit in till ett jättepartaj där det var vi två som var huvudattraktionen..
Men så fort vi kom upp till Hemsedal släppte det, såå skönt att bara komma iväg och få tankarna på annat. Och också skönt att hänga bara vi två.

Och vilken Hemsedal-vistelse det blev sedan också, heeeelt kanon!
Bestämde oss för att göra något vi funderat på länge.
Nämligen att packa ryggsäckarna med tält och mat och vandra iväg upp på fjället och tälta.
Så första dagen slappade vi lite i byn innan vi packade våra väskor och drog iväg. Rätt så tungt i väskan blev det faktiskt. Vi har ju inget lättvikts- tält precis.. hehe!

Here we go! Lämnar campingen bakom oss..

Hade förra gången vi varit uppe och vandrat bakom kyrkjebönnösen hittat ett fint ställe vid en sjö där vi hade sagt att det skulle vara fint att tälta. Så dit upp bar det. 3.5tim upp tog det. Var rätt så lagom kände jag när vi väl kom dit upp. =)

Alltså var fullt med lila blommor på en sträcka på vägen upp, så fint!
 Bara lila och lila! Man ser lite dåligt på fotona, men i verkligheten var det helt vackert! =)

Ovanför trädgränsen..

När vi väl kom fram så släppte vi väskorna och klädde av oss nakna och hoppade rätt i sjön.
Och det var såååååå kallt!! Haha!
Men så skönt att kunna tvätta av sig svetten och byta om.. Lite av en lyx tycket jag faktiskt.
Hela dagen hade det varit molnigt men när vi kom fram så klarnade himmelen och solen kom fram. Sicken super, duper-tur!
Efter badet slog vi upp tältet, öppnade en öl och lagade mat. Underbart!
Sedan blev det en kvällspromenad upp på ett berg i närheten för att kolla solnedgången.
Blev inte så mycket till solnedgång då solen gömde sig bakom molnen. Men vi fick istället skåda en söt liten ren på håll.. =)
Sedan var det tack och godnatt, jag var helt slut.. hehe!

Friskt och göööött! =)
 Jag tog med ett par nytvättade troser ner till sjön för att byta om till efter badet, men dom tappade jag på något konstigt vis i sjön, bara gled ur handen på mig.. haha! Så det är dom som ligger på tork längst till höger på bilden! Annars en glad Richard som överlevde det kalla badet, han är annars lite av en badkruka.. haha!
 Myyyyys!
 Sådärja! Nybadad! =)
 Richard slår upp tältet..
 Ingen dålig campingplats inte! Jag bara älskar detta!

Skål!

Bara vi på fjället..
 Livet!
 Kvällsmat
 På kvällsutflykt, där nere vid sjön tältade vi.
 Solnedgång? =)
 5 dagar innan vi blev herr och fru.. hehe!

Att vakna upp dagen efter var helt fantastiskt! Vet ju aldrig vad fjället bjuder på för väder.
Hade ju varit grymt jobbigt om det regnat och varit dimmigt. Men näj inte i närheten utan vaknade upp till en helt klarblå himmel.
Det första jag gjorde var att åter igen klä av mig spritt språngandes naken och promenera ner till sjön för att morgondopp.
Bara för att jag kunde liksom.. hehe!
Sedan hängde vi kvar på våran tältplats i flera timmar..
Just för att det bara var så gött och fridfullt att vara där.
Spanade även in några renar som roade sig med att springa över fjället en bit ifrån vart vi tältade.
Renar är sjukt smidiga alltså!
Bara flyger fram över alla stenar och snö, helt grymma! Och söta.. =)

Vid 2-tiden på eftermiddagen började vi riva ner tältet och göra oss i ordning för att vandra neråt.
Det roliga var ju att vi tog ytterligare ett bad innan vi begav oss.
Bara att denna gången när vi stod där med armarna rätt ut i vädret och soltorkade kom det helt plötsligt en kvinna och en man gåendes typ 20m bakom oss!! Haha!
Alltså vi hade inte änns sett dom komma, utan helt plötsligt stod de bara där, supernära.. haha!
Vi kände oss allt lite dumma där vi stod med våra bleka rumpor i vädret och torkade.. haha!
Men de försäkrade oss att det inte var någon fara, de hade själva tagit sig ett dopp lite längre ner.. haha!
Så nä det är väl egentligen inget konstigt att bada näck på fjället men kändes allt lite awkward där vi stod..haha! Men men blir ett skojjigt minne om inte annat..haha!

Kokar ägg till frullen.
 Dags att ge oss av.

Vi tog en annan väg ner än den vi gått upp. Gick lite på känsla och efter 4:a timmar var vi nere vid våran husvagn igen.

Hade en riktigt go kväll med massa sol! Lyxade även till det med en pizza på peppes pizza, det hade vi gjort oss förtjänta av minsann! =)

Mmmmmmmm smakade såå bra! =)

Sista dagen bjöd på mulet och lite regn.
Tur att vi kommit ner ifrån fjället, och vilken tur vi hade när vi VAR på fjället med så fantastiskt väder!
Så vi hängde inte läpp utan tog en powerwalk upp till en topp, Kvitingatn.
Inga väskor eller te eller fika hade vi med oss, utan bara en flaska vatten också körde vi på, upp mot toppen i full fart!
Riktigt kul att bara ge sig ut i ur och skur och motionera och få frisk kall fjäll-luft och motion!
Känns också väldigt härligt och fritt att gå på utan någon väska på ryggen..

Topp-bild!

Gjorde lite Hemsedalshopping och begav oss hem mot Åsa, fastnade en timme i en kö lite utanför kungsbacka, hmm otippat haha!

Kraaaaaaaaaam =)

ps Och ja, se där, 2 dagar efter hemkomst blev det bröllop!