Hej
 
Nu ska jag ta och berätta om våran lilla utflykt till England. 😊
En semester från en semester hehe!
 
Vårat flygplan till London skulle lyfta från Sevilla den 22november, så den 21november körde vi de sista två timmarna från bergen till Sevilla.
Tidigare har jag nämt att det finns så mycket vinodlingar här i världen, men på andra plats kommer nog olivträden.
Heeeela våran väg från bergen till Sevilla kantades av olivträd som stod i prydliga rader.
Olivträd och mer olivträd, i över 2tim susade vi fram där på vägen och i kanterna var det bara olivträd och berg, riktigt vackert faktiskt!
 
Väl framme i Sevilla var det dax för lite ärenden, fix och packning innan vi flög till London.
Prio ett var nya byxor till Lisa.
När vi tog fram hennes byxor efter 9månader i sol och värme var dom braaaa för korta haha!
Fick oss en tankeställare när byxorna nästan var en decimeter för korta!
Vad våran lilla tjej måste ha vuxit! 😊
 
Nu när vi skulle åka till kylan funkade det inte att ha för korta byxor, även tröjorna började bli en aning korta i armarna..
Så det blev till att shoppa några nya kläder till lill-loppan samt nya sockar till Richard. 😂
 
 Nya byxor till Lisa, då alla blivit för små. 🤔😄
 
Vi körde och parkerade bilen vid en gigantisk lekplats (den var såååå rolig) så Lisa fick springa och klättra medans jag tog tag i packningen inför våran London-tripp.
Vi skulle flyga med Ryanair och vi hade inte köpt till några extra väskor så det gällde att hålla packningen minimal.. hehe! 😄
 
När kvällen kom styrde vi mot flygplatsen och långtidsparkeringen där vi skulle stå med bilen.
Vi hade frågat personalen om det var okej att sova sista natten i våran bil där, vilket vi fick klartecken på att göra. 👍
Så smidigt att vakna upp och redan vara på plats! 😄
 
Vi pussade Lisa godnatt, sen satte sig jag och Richard i en varsin brassestol i mörkret utanför bilen med ett varsit glas rött.
Så mysigt att sitta där och småprata medans flygplanen kom och lyfte ovanför våra huvuden, också skönt att slappna av med vetskapen om att allt nu äntligen var fixat, både inköp, packning och alla bokningar.
Nu höll vi tummarna att allt skulle klaffa och att allt skulle stämma och att allt skulle summeras till en fin och bra vecka i England.
 
Klockan 04.30 ringde vårat alarm och vi fick gnuggat sömnen ur ögonen, nu var det dax, klockan 06.30 flög vi och nu var det moooooot London!
"Oturligt" nog så hade vi tyyyyvärr inte fått platser brevid varandra på planet utan jag fick ledsamt sitta heeeelt själv längst fram i planet medans Richard och Lisa fått platser längre bak.. 🙄😂
 
Stackars mig som fick sitta helt själv.. haha!
För att känna mig lite mindre ensam så hade jag laddat ner två avsnitt av rixmorron zoo att lyssna på helt i min ensamhet där framme i planet, stackars mig.. Haha! 😂
 
Richard berättade senare att det aldrig hade kommit någon och satt sig brevid han och Lisa.
Men min man unnade sin fru 2.5tim av egentid och sa inget under hela resan, så omtänksamt. 💕😅
Richard och Lisa hade minsan suttit och smaskat på kaffe och choklad hela vägen så det hade inte gått någon nöd på dom. 😄
 
Framme i London. Lägg märke till Lisas hårklämma i Richards hår. 😂  
 
Väl framme hyrde vi en bil och brummade iväg mot Bristol.
Hmm tänker ni, skulle inte ni till London.
Jopp, men först skulle vi några dagar till Bristol där Richard skulle prova vågorna i surfpoolen som finns där, The Wave.
Fyller man fyrtio så gör man , då gäller det att gå all in och unna sig roligheter och maxa vårat Englands-besök. 😂
 
Efter ett matstopp och 3tim i bilen kom vi fram till vårat boende som vi bokat i en liten by i närheten av surfpoolen.
Damen som ägde lägenheten var super trevlig och tog emot oss.
Fanns tydligen massa att se och göra i omgivningarna, men vi var helt slut och boade in oss och tog en lång och mysig kväll.
 
Här bodde vi bra i två nätter medans Richard provade Bristols surfpool.
 
 Dagen efter var det dax för Richard att köra sina första två surfpass i poolen.
Jag och Lisa hängde med för att heja på honom.
Richard tyckte att jag också skulle surfa, men efter mitt katastrofala surfpass i Schweiz kände jag att jag var färdig med att plaska i surfpooler, iallafall för i år. 😂
Dessutom var det bra kallt här och att hoppa i ett iskallt vatten var inget jag var sugen på. (Funkade också väldigt bra som undanflykt 😂)
 
Var iallafall kul att få besöka denna surfpoolen även om vi alla tre var överens om att Alaia Bay i Schweiz var mysigare med go musik, palmer och en avslappnad atmosfär.
Men det är klart, det är svårt att tävla med en pool som vi besökte när det var långt över 30°C och sol.. 😊
 
 Vi spanar in poolen.
 En lycka-till-puss. 😘
 Richard på väg i..
 Heja pappa!
 
 
Richard fick surfat sina två pass och någon gång på eftermiddagen hoppade vi in i bilen för att ta oss en tur i omgivningarna.
Blev en snabb sväng över till Wales som bara låg en bro bort, både jag och Richard var förvånade då vi trodde det låg långt upp i norra Storbritannien hehe!
Våra geografi-kunskaper är sådär så att säga.. hehe!
 
Dagens stora händelse blev ändå när vi tog bilen tillbaka till den lilla byn där vi bodde och tog oss ett besök på den lokala puben.
Måste säga att det var en av resans alla höjdpunkter!
Jag har alltid velat besöka en riktigt engelsk pub ute på vischan och det var detta verkligen!
 
Puben som heter Boar´s Head låg i en liten återvändsgränd, och såg grymt mysig ut redan från utsidan.
När vi steg innanför den lilla dörren trodde vi inte våra ögon!
Var som att kliva rätt in i serien "Hem till Gården". 😂
Pråligare pub har jag då aldrig skådat, det var glitter och julutsmyckningar överallt!
Borden var dukade med servetter och den hemtrevliga känslan var total. 😍
 
Vid borden satt byns invånare och tog sig en öl och vi slog oss ner och gjorde detsamma.
Drack en bira och sedan beställde vi in riktigt gott käk under rubriken "pubfavoriter" i menyn.
Var fantastiskt att sitta där och insupa miljön och den engelska kulturen. 😊
 
Hade jag inte vetat så hade jag trott att puben var uppbyggd för turister..hehe!
Men till denna lilla hörna i denna lilla byn kom nog inte många turister utan det var lokalbefolkningen som höll puben levande.
Önskar att Sverige varit fullt av små engelska välbesökta och mysiga pubar.
 
 Dax att besöka byns pub.
 Asså huuuur mysigt! 😍
 
Kolla in den glittriga baren.
 
Det kan aldrig bli för mycket julpynt! 😅
Så hemtrevligt och bara super-mys!!
 
Mysigaste pub-besöket!
 
Nöjda över dagen drog vi tillbaka till våran lägenhet.
Dagen efter började likadant som den föregående med att ta oss till "The Wave" där Richard gjorde två surfpass.
 
Medans Richard låg i vattnet lyckades jag och Lisa köpa en födelsedagspresent till Richard i form av en kaffemugg av märket Yeti.
Ska tydligen var superbra och hålla för allt!
Sa till Lisa att detta var våran hemlighet och att hon aaaaabsolut inte fick säga något till pappa.🤫
Lisa nickade förstående men jag var allt lite skeptisk.. hehe!
 
Richard hann inte mer än att klä om efter sitt sista surfpass innan Lisa hoppade upp i hans famn och började viska i hans öra samtidigt som hon såg mycket lurig ut..
Jag sa -Liiiiiiisa du skulle ju inte säga något..🤦‍♀️
Hon bara skrattade och jag frågade Richard vad hon sagt.
Richard svarade att hon sagt att han skulle få ett par strumpor i födelsedagspresent.. 😂
 
Vi alla tre skrattade, Richard för att han trodde att Lisa avslöjat presenten, och jag och Lisa vek oss dubbla över att hon varit så lurig haha! 😂
Hon är för rolig ändå. 🤣
 
Vinkade hejdå till surfpoolen och Bristol och började körningen tillbaka till London.
Alltså det var typ bilkö hela vägen tillbaka!
Har aldrig sett så mycket bilar och trafik i hela mitt liv!
Till sist rullade vi in på flygplatsen och kunde lämna tillbaka bilen.
Väl där var vi så sletna att tanken att åka kollektivt till vårat nya boende var inte lockande..
 
Så vi beställde en Uber och 1tim och 40min senare kom vi äntligen fram till våran lägenhet som vi hyrt för 5nätter i London. 👏
Bra sletna efter den långa åkturen bland all trafik, på vänster sida, i våran megastora bil, (som hyrfirman uppgraderat oss till) slog vi oss alla ner i våran dubbelsäng och slog på en riktigt mysig julfilm.
Vi alla tre älskade filmen och våran julkänsla började infinna sig.
The Christmas chronicles, se den, en riktigt mysig familjefilm!
 En andra dag vid surfpoolen, The Wave.
 Här kommer Richard.
 
Heja Lisa 🤙😊🏄‍♀️
 
Dagen efter vaknade vi upp i storstaden London efter en go sovmorgon.
Nu var vi pepp på att se stora staden men fram för allt var vi väldigt peppade på att få träffa Richards mamma Gun och styvpappa Staffan igen. 😍
 
De tog flyget över till London i tre dagar för att vara med och fira våran 40åring och för att få träffa oss en snabbis, så himla snällt och fram för allt så himla kul!
 
Jag, Richard och Lisa tog det kollektiva in till centrum, och vilken jackpott med våran lägenhet.
Det visade sig att det bara var två hållplatser med tåget och ca 10min bort!
Vilken tur vi haft som bokat helt rätt, vi hade ju inte en aning om vilken del av London som man skulle bosätta sig i..
 
Åter igen sken solen från en klarblå himmel, vi hade inte bara tur med lägenheten utan också med vädret som visade sig från sin bästa sida, en dag av 8 hade vi regn.
Bra för att vara London. ☀️
 
Kom in till stan lite innan Staffan och Gun skulle anlända så vi tog oss ett varv i Hyde Park.
Sprang på en hörna som var full av fåglar och svanar.
Svanarna gick avslappnat bland alla människor och ställde snällt upp på selfies ihop med alla som vågade.
 
Jag var inte så modig att jag vågade ställa mig så nära så det kunde bli en challe- och- en- svan-selfie, men jag tryckte av ett kort på Richard som gick så nära som han vågade haha!
Riktigt coola djur och väldigt stora när dom stod där på land bland alla människor!
 
 Hyde Park
 
 Herr svan 😊
Modiga Richard 😅
 
Efter ett tag dök Staffan och Gun upp och det blev härliga familje-kramar. 💕
Jag och Richard hade inte gjort några direkta planer för dagen då vi nog bara hade tänkt att ta tåget tillbaka till lägenheten och hänga med Gun och Staffan.
 
Men vädret var underbart och det var fortfarande förmiddag och vi alla hade blivit lite nyfikna på staden, så vi bestämde oss för att utforska lite mer och ta en promenad och kolla in några av servärdigheterna.
 
Solen sken och vi promenerade alla iväg mot Buckingham Palace som skulle ligga hyffsat nära.
Lisa hoppade i höstlöven och vi andra gick där och snick-snackade om vad som hänt sedan vi senast sågs.
 
Kom fram till Buckingham Palace och bockade av det på våran lista haha!
Var kanske inte det mest intressanta, men "been there done that"! 😂
Hej hallå drottningen, nej just det, numera kungen ju..🤴
 
Bockade av Buckingham Palace på våran se och göra lista. 😄
 
Vi drog vidare genom vimlet av människor som fyllde gatorna, heeeeelt otroligt så mycket folk!
Tydligen bor det 9.5miljon människor i London, så det var väl därför det var så trångt överallt! 😂
Heeeeelt galet, 9.5miljon, det är liksom ett helt Sverige i EN stad!
Galet!
 
Sen bockade vi av Big ben (jag har alltid velat se denna klockan, fråga mig inte varför haha! 😂), Themsen, och London Eye i rena farten! Hehe!
Jag var såå nöjd! 😂
När vi gick där passerade vi dessutom röda telefonkiosker och en massa röda dubbeldäckare som körde förbi oss ute på gatan.
 
Alltså varken jag eller Richard är några storstads-idoler, men London är en riktigt mysig stad måste jag säga.
Många små mysiga kvarter och alltid en mysig liten pub på behörigt avstånd som ringas in av allt typiskt engelskt, som de röda bussarna och de speciella taxibilarna m,m.
 
 Big Ben
 
 
Themsen
 London Eye och MYCKET folk.
 
Många röda dubbel-däckare.
 
Efter allt servärdighets-tittande blev vi lite lunch-sugna och slog oss ner på en polsk resturang.
En kall bira, god mat och en massa färgglada lampor i taket som ändrade sig i regnbågens alla färger, till Lisas glädje. 😊
 
 Lunch på en polsk resturang.
 
Efter den sena lunchen kände vi oss färdiga med stan för denna dagen och drog oss hemåt.
På våran väg genom staden hamnade vi i en gammal fabriksbyggnad som var full av graffiti, såg ut som att vem som helst, när som helst fick ställa sig där och måla.
Riktigt coolt!
Önskar jag hade haft talang för graffiti, då hade jag lätt hängt där varenda dag med mina färgburkar.. 😄
 
 På våran färd genom staden sprang vi på en gammal fabriksbyggnad full av graffiti. 
 
 
 
Olika tidsepoker..
 
Till kvällen lagade Richard sin berömda chiligryta och vi hade en mysig middag hemma i lägenheten.
Vi hade hyrt en stor lägenhet så Gun och Staffan kunde bo med oss i ett eget rum.
 
Mätta och glada efter Richards chili-gryta.
 
 Dagen efter var STORA dagen, Richard fyllde 40bast!
40 härliga jordesnurr! 🥳🤩
Dagen inleddes med födelsedagssång på engelska som var Lisas önskan, vilket passade bra då vi ju befann oss på engelsk mark. 😄
Inte ofta man fyller år i vuxen ålder och får födelsesång av sin mor vid sängen, men det fick allt Richard.
 
Han fick också inga strumpor utan sin kaffemugg till hans förvåning haha!
Lisa var så nöjd över sin lilla bluff! 😂
Det och en härlig födelsedags-frukost blev en bra start på dagen.
 
Presenter och födelsedags-sång till den nyblivna 40-åringen.
 
Lite senare på förmiddagen begav vi oss in till staden, nu var det dax för musikal!
Då vi hade Lisa med oss behövde vi hålla det lite barnvänligt och valet föll på musikalen Frost.
Som alla andra små tjejer äääälskar Lisa dessa filmer om Elsa, Anna och snögubben Olof och när vi fick höra att det fanns en musikal där i London så var valet lätt.
Klart vi skulle ta med Lisa på Frost! ❄️
 
Vet inte om det var Richards största önskan att se på sin födelsedag men med surfpool och familj på besök så var han redan väldigt nöjd! 😄
Richard sa dock flera gånger att det skulle bli kul, vilket det blev. 🥰
 
Vi hade gott om tid på oss innan musikalen skulle starta så vi tog oss en långpromenad dit genom staden.
Fick handlat lite souvenirer på vägen bl.a en störtskön dansande drottning Elizabeth med solcellsbatteri som ska stå i våran framruta på bilen och shaka loss haha!
Såå rolig! 😂
 
Väl framme fick Lisa stora ögon när de hade Anna och Elsas klänningar stående i stora glasmontrar i entrén.
 
 Framme för att se musikalen Frost till Lisas stora glädje.
 Glad tjej.
 
Sen drog musikalen igång!
Lisa satt blixtstilla i mitt knä och följde musikalen in i det minsta!
Precis innan pausen så gjorde dom scenen när Elsa prövar sina iskrafter och sjunger filmens bästa och mest kända låt.
I filmen förvandlas Elsas klänning helt plötsligt från en blå klänning till en vit förtrollande och glittrig sak och hon bygger sig ett is-slott.
 
Detta är höjdpunkten i filmen och jag undrade om dom verkligen skulle lyckas lösa detta bra på scen..
Även om jag inte var heeeeelt förtrollad av musikalen då jag tyckte det var för lite dans och för mycket prat så måste jag säga att dom verkligen satte denna scenen!
Var ett väldigt mäktigt framträdande och precis i slutet innan ridån gick ner för paus så skiftade Elsas klänning på en halv sekund till den glittriga klänningen!
Jag hade inte en suuuusning om hur dom löste detta eller den minsta aning om hur det gått till!
Jag var mållös!
 
Jag tog upp detta med Lisa när hon och jag besökte damernas under den lilla pausen.
Jag sa till Lisa -Jag fattar inte hur dom gjorde?! Hur kunde Elsa byta klänning sådär?!!
Lisa svarade som att det var den självklaraste saken i världen -Men mamma dom gör ju samma på tv:n.
Också kollade hon på mig som att "hallå" det har du väl sett. 😂🤣
 
Älskar att Lisa inte tyckte att det var någon grej, utan för henne var det den mest självklara saken i världen.
Hon sa till mig flera gånger -Men dom gör ju samma sak i filmen mamma! 🤦‍♀️
Haha!
Jag försökte förklara att detta var riktigt coolt för att det inte var på film utan på riktigt, men den skillnaden förstod inte Lisa.
För henne var film och på "riktigt" samma sak.
Lisa bara kollade på mig som att jag inte fattade någonting! Haha!
 
Underbart ändå! 🦄🌈 👸🏻
Älskar barns synsett. 💛
 
 
Redo för musikal!
 
Efter musikalen var vi alla lite mosiga och tog oss till första bästa pub för lite förfriskningar hehe!
Öl och goda tilltugg.
Efter det fick vi ta oss en promenad för att orka med vårat indien-resturang-besök som vi hade i planerna. 😄
 
Medans vi var ute och rastade magarna så kom vi förbi en liten julmarknad.
Gun och Staffan införskaffade sig en nya julstjärna och till min och Richards glädje så köpte dom också en röd, fin och julig julstjärna i present till oss. ⭐️
Blir fint att nästa jul få hänga upp den hemma i Åsa och tänka tillbaka på vårat London-äventyr och Richards 40årsdag. 😍
 
 Mysiga julstjärnor inhandlas. 🤩
 
Efter våran promenad var vi en aningen mer redo för den Indiska resturangen haha!
Slog oss ner vid bordet vi bokat och bestämde oss för att ta något litet att äta.
Kändes lagom med tanke på våra redan fulla magar. 😅
 
Men sen kom servitören och helt plötsligt hade vi beställt in en 7rätters-streetfood meny haha!
Var ju ändå en födelsedag som skulle firas haha!
Var riktigt kul att sitta där och käka medans den ena lilla rätten kom in efter den andra, den ena stark och den andra smakrik och den tredje som ett litet konstverk osv osv.. 😊
 
Lisa hade deckat i vagnen för länge sedan och sov sig igenom hela den indiska middagen, helt slut efter Frost-musikeln och allt annat skoj. 😍
 
 7rätters streetfodd meny på den Indiska resturangen.
Som ett litet konstverk.
 
Efter middagen rullade vi nästan ut ur resturangen haha!
Staffan hade lite ont i ryggen så han, Gun och Lisa skulle ta en Uber tillbaka hem till lägenheten.
Jag och Richard tog en promenad tillbaka då vi gärna ville rasta våra magar igen, för andra gången på samma dag, jisses vad vi frossat haha!
 
Vi var nära på att hoppa in i en av alla de pråligt utsmyckade och disco-spelandes cykel-rikshasen som stod parkerade ute på gatan i jakt på kunder.
Hade varit pricken över i:et som sammanfattning på denna 40års-dag.
Men det tråkiga alternativet som var att rasta våra överfulla magar vann tyvärr över våran romantiska cykelfärd genom Londons kväll haha!
En annan gång!
 
Plus att Lisa hade blivit gryyyymt besviken på oss om vi åkt utan henne. 😄
Hennes ögon suktade efter dessa rosa-glittriga och regnbågsfärgade disco-cyklar varenda gång som vi passerade en.. haha!
 
Väl hemma tog vi alla ett glas tillsammans och det fick bli avslutningen på Richards 40årsdag.
Även om själva födelsedagen var slut så var inte våran London-resa det.
Hela resan var ju Richards 40års-present och hela orsaken att vi flög dit, och vilken resa det blev! 👍 🥰
 
Dagen efter var Gun och Staffans sista dag.
Klockan 15.00 behövde dom sätta sig på tunnelbanan för att ta sig till flygplatsen och flyget som skulle ta dom tillbaka hem till Sverige.
 
Denna dagen bjöd på risigt väder med regn så vi tog en riktigt lugn och go morgon hemma i lägenheten.
Till sist drog vi ändå in till stan.
Jag hade någon tanke om att vi skulle gå på lite English afternoon tea, te-älskare som jag är.
Men på riktigt, jag googlade på det, och det fanns ett budget-alternativ där priset började på 1350kr/två personer, på riktigt!!
 
Är det vad dom kallar för ett budget-alternativ?! 😱😂
Vad är det egentligen för jäkla kakor och te som dom bjuder på?!
Guldbelagda?!
Vansinnigt och inget vi tänkte betala så mycket för haha!
Har ändå svårt för att tro att det skulle ha slagit mitt Lipton-forestfruit-te haha! 🤣
 
Istället tog vi en promenad i regnet till varuhuset Harrods, även det med priser över våran budget. 😂
Vi tog en snabb titt på juldelen innan vi gick tvärs över gatan och slog oss ner på en pub ihop.
Skönt att sitta ner en stund och prata och käka en bit medans regnet föll.
 
Sen var det tyvärr dax att kramas hej då och vi följde med till tunnelbanan och vinkade av Gun och Staffan.
Måste säga att även om Gun och Staffan bara kom för två nätter i London, så hann vi både se och göra en hel del!
Nästa gång vi ses är vi nog allla hemma i Sverige-land.
 
Ett snabbt besök på Harrods.
 Lunchdax 😊
Vi vinkar av Staffan och Gun.
 
 Efter att Gun och Staffan åkt sin väg köpte vi en varsin god pizza att slänga hemma i ugnen.
Vi drog tillbaka till lägenheten, tände ljus och mös ner oss alla i sängen och kollade film nummer två på våran roliga julfilm hehe!
Perfekt avslutning på dagen då vi var lite sletna efter alla roliga och händelserika dagar.
 
Efter att vi nattat Lisa tog vi och bokade in oss på ännu en musikal, vi var ju ändå i London och då var det lika bra att passa på haha!
Så vi bokade Lejon kungen till kvällen efter, våran sista kväll i London.
 
Morgonen efter tog vi det riktigt lugnt.
Musikalen skulle gå av stapeln klockan 19.30 så vi slappade hemma ett bra tag innan vi åkte in, då vi inte kände för att åka fram och tillbaka två gånger på samma dag.
 
Började med att se Lejon kungen i sängen på morgonen då det var väldigt länge sedan som Lisa såg filmen.
Visade sig vara en bra idé då hon hängde med i handlingen mycket bättre senare på kvällen.
 
Jag fick äntligen på mig mina löparskor som jag tryyyyckt ner i våran lilla packning vi hade med oss på flyget med Ryanair haha!
Tog mig en runda, utan att springa vilse, wolla! 😂
Dock var det en aning förvirrande att ta sig över alla övergångs-ställen när bilarna kommer från motsatt håll än i våran högertrafik som vi är vana vid.
 
Men jag kom hem både hel och icke förvirrad eller vilse haha! 👍👏😄
 
Film-mys på morgonen med Lejon Kungen.
 
Lisa somnade i vagnen på vägen in vilket var bra då det var större chans till ett glatt humör och en pigg Lisa under den sena musikal-kvällen. 😅
Medans Lisa sov i vagnen strosade jag och Richard runder och tog oss en ordentlig promenad genom det juliga London, riktigt mysigt!
 
Till min glädje fick jag också bockat av min sista grej på listan av saker som jag alltid velat se och göra i London.
Nämligen att ta ett foto på mig och en traditionell röd telefonkiosk haha! 😂🤣
 
 Här på denna gatan bodde vi.
 
Jag är sååååå nöjd! Haha! 🤣 (Där var t.o.m signal i luren, så man kunde ringa.)
 Ett hus dom gjort till en stor julkalender. 
Ett juligt London.
 China town
Lisa och söta Paddington.
 
Efter julbelysningar, mycket folk, julmarknad och Indisk resturang så var det äntligen dax.
Musikalen Lejon kungen.
Lisa var taggad då hon nu var en rutinerad liten musikal-besökare och visste vad som skulle ske hehe!
-När börjar det mamma, när börjar det mamma? 😍
Japp den frasen hörde vi ett antal gånger innan det hela drog igång haha!
 
   Dax för musikalen Lejon Kungen. 😊
 
Musikal-besökarna 😄
 
Till sist gick ridån upp och Lejon Kungen drog igång!
Lisa satt om möjligt ännu mer blixtstilla denna gången och hon var mycket fascinerad av showen!
Varken jag eller Richard var överdrivet imponerade, tyvärr..
Tycker att dom lägger ner hela sin kraft på kostymer och scener och glömmer av sång och dans..
Man vill ju ha ordentligt med sång och imponerande dansupplevelse när man går på musikal, jag trodde det var hela grejen?
 
Men men Lisa var sjukt nöjd och tyckte t.o.m att denna var bättre än hennes favorit Frost.
Så från Lisa fick musikalen högsta betyg och hon frågade med detsamma när den var slut när vi kunde gå dit nästa gång? haha!
 
Jag tänker att Lisa är några år äldre nästa gång och då ska vi gå på något riktigt pampigt, för vi ger inte upp, kommer bli en tredje gången gillt haha!
Sen är man ju bra sugen på att besöka Abba-musikalen, tänkte gått på den istället för Lejon Kungen med biljetterna var tyvärr slut, iallafall i den prisklassen som vi hade råd med haha!
Nästa gång.. 😊
 
Lejon Kungen blev ändå en fin avslutning på våran London resa.
 
Mysiga dagar, mysigt sällskap, fint familje-besök, kul surf, roliga servärdigheter, sköna pubar, god öl och en riktigt fin och minnesvärd resa! 💛
 
Efter Lejon Kungen var det hem i sena natten och packa väskorna.
För klockan 05.00 morgonen efter hoppade vi in i en Uber och åkte till flygplatsen och flög tillbaka till Spanien och våran Turbo Mcqueen som stod tåligt på flygplatsen och väntade på oss. 🚐 😊
 
På flyget hem var det Richard som fick 2.5tim egentid och fick sitta och dricka kaffe i lugn och ro. 😂
Det var mitt säte som jag gav iväg till mannen min, tyckte 40-åringen förtjänade det. 😂
 
Ha det gott!
I nästa inlägg ska jag berätta om mer familje-möten. 😍
KRAM
  
Hej då England 😊
 

Kommentera

Publiceras ej