Hallå! ☀️
 
Då ska jag ta och berätta om våran vecka som vi spenderade i Nerja. 🌴
 
Vi landade i Sevilla den 29/11 efter en fantastisk vecka i England.
Vi fick hämtat ut våran bil som snallt stod och väntade på oss, slängde in vårat lilla bagage och satte gps:en på Nerja.
Nu var det dax att hälsa på Richards pappa Kjell och styvmamma Britta som var där på semester.
Vi har verkligen haft det lyxigt på sista tiden där både vänner och familj har löst av varandra.💕
 
2tim och 40min senare rullade vi in i ett soligt Nerja, vilket var väldigt gott då Sevilla hade bjudit på regn och rusk när vi landade, vi undrade om piloten verkligen hade kört till rätt land.. 😂
För det var verkligen inte såhär som vi mindes Spanien..haha!
 
Men i Sevilla strålade solen från en klarblå himmel och vi fick hittat lägenheten som Kjell och Britta hade hyrt för sina semester-dagar.
Blev ett kärt återseende och en massa kramar! 😍
 
Efter kram-kalaset hämtade jag och Richard alla våra prylar då vi skulle bo tillsammans med Kjell och Britta i 3 nätter innan deras vännner kom.
Vi bar in låda efter låda med kläder och prylar och jag tror dom blev lite förvånade och tänkte -Hur mycket kläder kan man behöva för tre nätter..haha!
 
Men jag och Richard hade ju spanat in att deras lägenhet innehöll den fina lyxen, en tvättmaskin!
Så nu skulle här tvättas! 😄
Var över 1.5månad sen senast och berget av tvätt var oändligt hehe!
Stackars Kjell och Britta som fick semestra till ljudet av tvättmaskinen.. hehe!
Nä var inte såå illa, tvättmaskinen var placerad i köket och vi hängde mest uppe på deras grymma takterrass. 😊
 
Första kvällen fortsatte vi med vårat lyx-rese-liv och fortsatte med att gå ut och äta på resturang.
Denna gången med Kjell och Britta och nu i Nerja i soliga Spanien.
 
Dagen efter fortsatte solen att skina och vi hade frulle uppe på den grymma takterrassen.
Där satt vi hela förmiddagen och njöt av solen, var skönt att känna värmen efter en vecka i kyla hehe!
Förmiddagen blev inte sämre när Britta kom med ett kallt glas cava, bra lyxigt att sitta där i värmen och slappa, tjöta och dricka ett glas, livet kunde inte bli så mycket bättra just där och då. 😃
 
 Back in Spain och tillbaka i värmen! 🥂
 
Det enda som gnagde var att Richard hade fått feber, han hade börjat att bli lite krasslig sista dagen i London och nu knaprade han piller för att orka vara uppe och hänga.
Jag vägrade ju att erkänna det för mig själv, men jag började också känna mig lite dålig.. 👎
Men hallå vem vill vara sjuk när man istället kan sitta i solen och dricka cava kl 10.00 på morgonen..hehe! 😂
 
Så till lunchen packade vi ihop oss och drog med bilen till en strand en bit bort och käkade lunch.
Var väldigt fint på våran väg dit, körde längs med det blå havet som bredde ut sig på ena sidan av bilen samtidigt som bergen reste sig på den andra sidan.
Hade en go lunch där på stranden i trevligt sällskap.
 
 Stranden-lunch 😊
 Mina 😊
Lisa och Britta på fina-stenar-jakt. 😊
 
Eftermiddagen och kvällen spenderade vi hemma i lägenheten.
Richard tog sig en powernap, Lisa fick leka i lugn och ro och jag och Britta satt och mös på takterrassen.
Riktigt skönt att ta det lite lugnt efter våra händelserika dagar i England.
Alla var vi mer än nöjda!
Kvällen avslutades med Richards goda chili-gryta och lite spel. 😊
 
Mysigaste takerrassen i solnedgång.
 
Dagen efter var jag ännu sämre trots mitt mentala motstånd till att bli sjuk hehe!
Var dock inte bara jag som var sämre utan även vädret visade sig från en sämre sida.
Så det blev en riktigt slappedag som passade oss tre sjuklingar bra..
Japp jag skrev tre för nu var vi tre krassliga resenärer.. 🤢
 
När jag ändå var på gång med att ta febern på mig själv så tryckte jag även in den i Lisas öra, inte för att hon visade några som helst tendenser på att vara sjuk.
Men jag tyckte det var konstigt att hon skulle ha klarat sig undan.
Och jajemen, trots att hoppe-tossan var full igång med att leka så visade termometern att även hon hade 38.7°C feber..
Barn alltså..
Jag undrar hur många gånger som Lisa varit sjuk utan att vi ens har vetat om det.. hehe! 😬
 
Men men besöker man en storstad med 9.5miljon invånare så får man väl räkna med att det är någon liten basilusk som lyckas attackera en. 😂
Så halsont, feber och förkylning var vad vi fick med oss hem som otrevliga souvenirer..
 
Var så typiskt att vi skulle bli sjuka just nu när vi skulle hänga med Kjell och Britta.
Så vi tog oss samman, för ingen av oss ville ju missa familje-hänget..
Så till lunch travade vi ut i den mysiga staden och slog oss ner på en tapasresturang.
 
Regnet öste ner och där satt vi och hade det mysigt med tapas och gott att dricka.
Lisa var lycklig över den stora lekhörnan som hon hittat bakom soffan där vi satt.
Det var inte bara Lisa som var lycklig över den, utan även en viss mamma och pappa var sjukt nöjda över den välplacerade lekhörnan haha! 😂
 
Passade på att promenara hem när regnet höll upp, passerade våran bil som vi till sist hittat en parkering till vid sidan av en liten gata.
-Där står våran bil, sa vi och pekade på gatan..
Men.. vad nu.. var det inte här vi ställde bilen? 🤔
 
Jo visst var det..
Men nu stod där ingen Turbo Mcqueen och alla bilar som stått parkerade både framför och bakom våran bil stod nu parkerade på andra sidan gatan..
Ooooooobs.. 🤦‍♀️😂
 
Britta och Kjell tyckte att vi tagit upptäckten av att vårat hem nu helt plötsligt var borta med ett förvånansvärt stort lugn. 😄
Men vad skulle vi göra.. haha!
Bilen var borta och så var det med det..haha!
Kan också ha varit min feber eller de två ölen jag precis druckit som hjälpte mig att behålla mitt lugn..hehe! 😂
 
Men vi förstod ju att bilen inte var stulen då det var rätt så uppenbart vad som hänt då alla andra bilarna stod kvar men på den motsatta sidan.
Antagligen herr polis som varit där och bogserat bort den..
 
Jag trodde bara det var på film som sådant hände och att skyltar med den varningen bara var där för att skrämmas haha!
Men så var det tydligen inte och Richard fick göra sig ett besök till polisen i Nerja.
250Euro fattigare men med en fin Turbo Mcqueen kom han tillbaka hem. 😂
 
Alltså jag fattar att dom var tvugna att bogsera bort våran bil, den kunde ju inte stå där mitt i vägen när datum-parkeringen bytt till andra sidan.
Men på riktigt!
Vem är det som har kommit på den här idiotiska idén om att man ska parkera på olika sidor av en gata beroende på vilket datum det är!!
Speciellt i en turiststad som i Nerja, klart dom håvar in storkosan varenda gång som parkeringen byter sida då ingen turist har koll.
Tror polisen står redo med bärgar-bilen prick på klockslaget för sidobytet.. 😂
 
Hm.. Vart är våran bil? Visst var det här den stod? 😂
 
Men som sagt, Richard promenerade iväg till herr polis och jag tog mig en välbehövlig powernap.
Tänkte att nu kommer jag nog inte upp ur sängen mer idag..
Meeeeen sen var det ju den där solnedgången som Britta hade pratat om att hon skulle gå och se..
 
Jag är ju väldigt svag när det kommer tills just solnedgångar så trots att jag sa till Richard att jag skulle stanna hemma så ändrade jag mig i sista stund.
Fick proppat i mig lite tabletter också blev det solnedgång för hela slanten.
Trots att det regnat nästan hela dagen så sken nu solen från en klarblå himmel och vi alla skyndade oss ner till havet.
 
 Solnedgång 😊
 Nerja
 
 Dagen efter hade vi sovit de tre nätterna i Kjell och Brittas lägenhet och det var dax att flytta ut.
I och med att vi alla var lite krassliga så hade vi hyrt en lägenhet i 4:a nätter bara några hundra meter ifrån Kjell och Britta.
Gott med riktigt tak över huvudet när man är lite risig..
 
Så vi packade ihop oss och flyttade över till våran nya lya och sen höll vi oss där resten av dagen.
Dels för att vila och dels för att vi inte ville smitta ner Kjell och Brittas vänner som kom och skulle bo med dom resten av deras semester.
 
Men först blev det ett sista glas cava med Britta i solskenet uppe på takterrassen, riktigt trevligt! 🥂 😊
 
Balkongen på våran nya lya.
 
Dagen efter fortsatte solen att skina och vi mådde alla lite bättre.
Tog oss en liten promenad i Nerja för att kolla omgivningarna och för att komma ut lite.
Jag önskar verkligen att jag hade varit piggare under vårat besök i Nerja, för jag var såååå sugen på att ta mig en löparrunda i omgivningarna eller ta en fin vandring i bergen som riktigt kallade på mig och bara skrek Chaaaaaaallle kooooom! haha! 😂
 
 På promenad i omgivningarna.
Nerja
 
Samma dag hann vi även att ta en liten tur upp i bergen med hjälp av våran lilla bil.
Kunde jag inte vandra så fick jag nöja mig med att åka bilen..hehe!
 
Var fantastiskt vackert där uppe med en underbar utsikt ut över berg, hav och små byar.
Stannade och slog oss ner på en liten bänk och åt våran medhavda lunch och njöt av allt.
Blev kanske ingen vandring men vi var ändå bra nöjda över våran lilla bergstur när vi tuffade tillbaka ner till Nerja.
 
 Frigiliana, på våran lilla tur upp i bergen.
 Vackert
 
Dagen efter var vi äntligen ordentligt på benen igen, dock så visade vädret sig från sin sämsta sida!
Regn och rusk hela dagen!
Men vilken mysig dag vi fick! 😍
 
Dethär med julen hade vi tänkt skippa i år.
Jag tänkte att det finns ju inte en minsta chans till julstämning i denhär solen och värmen. 😂
Men minsann, denna regniga dagen smög sig julkänslan fram och jag ändrade taktik och gick istället aaaaaall in!
 
⭐️🎅🏻🎄🦌❄️🎁❤️
 
Nu skulle här firas jul! 😄
 
Redan i Portugal hade jag inhandlat lite smått med julprylar ifall att vi skulle råka bli kvar i utlandet över julen..
Och här stod vi nu med våra planer på att dra vidare över till Afrika och vidare till landet Marocko, så skulle vi fira jul så var det nu gällde!
Verkligen sista chansen att kitta upp det sista av julprylar som vi kunde tänkas behöva för att fira en ordentlig jul. 😄
För i Spanien var det fullt med jul medans vi visste att så fort vi kom över till Marocko skulle det vara lika med noll jul, då dom ju inte firar denna högtiden..
 
Så efter en mysig morgon med levande ljus, julmusik och en titt på dagens avsnitt av julkalendern på svt drog vi iväg till första bästa kina-affär och köpte diverse julprylar. 😂
Största och viktigaste julfyndet var en liten julgran i plast, den var verkligen pricken över i:et och det sista vi behövde för en fullskalig jul utomlands haha!
 
Att den hade små lampor som blinkade i alla möjliga färger var bara ett plus och Lisa älskade den från första stund! Haha!
I vanliga fall hugger vi julgran i Richards skog, i år fick "huggt" den i en kina-affär, en mycket annorlunda jul i år haha!
 
Fick även inhandlat en chokladkalender till Lisa som nöjt fick öppna de fyra första luckorna i ett svep då hon låg fyra dagar back. 😋
Hela dagen hade vi fullt med julmys, jag skrev julkort och Lisa pysslade med julpyssel.
 
Till kvällen kom hela gänget med Britta, kjell och deras goda vänner hem till oss också hade vi en mysig kväll med tapas och lite vin.
 
 Lisa jul-pysslar på våran jul-mys-dag. 🎅🏻
Vi hittade bästa julgranen! 😂
 
 Dagen efter var våran sista dag i Nerja då vi bestämt oss för att dra vidare dagen efter.
Britta och Kjell sa att man inte sett Andalusien innan man kört "Andalusien runt" som var en vända upp i bergen.
Det ville vi abslout inte missa, så sista dagen packade vi lunch och drog iväg upp i bergen. 😊
Var en bra aktivitet för dagen då solen fortfarande höll sig gömd bakom molnen och strandhänget kändes långt borta.
 
Var fantastiskt vackert så fort vi kom upp på höjden och bergen reste sig runt oss.
Vi sicksackade fram på dom små vägarna och njöt av våran utflykt.
Efter ett tag byttes bergen mot olivträd och vart vi än titta såg vi bara vackra odlingar av olivträd.
 
Stannade mitt i en olivlund och käkade lunch och njöt av utsikten, dock var det en aning kyligt och vi började längta mot solen och varmare breddgrader.
Men lunchen slank ner och vi körde resten av rundan uppe i bergen.
 
När vi väl kom ner till kusten igen körde vi förbi ett stort köpcentrum och passade på att stanna och inhandla några födelsedagspresenter och julklappar till Lill-loppan.
Klappat och klart, nu ska vi bara lösa hela tomte-grejen, för kommer han verkligen hela vägen till Afrika? 🤔 hehe!
 
 Vi kör Britta och Kjells runda i bergen.
 
 Olivodlingar vart vi än titta. 😍
 
 Lunch bland olivträden.
 Oliv-mönstrat 😃
 
På kvällen mötte vi upp med Kjell, Britta, Jens och Lillan.
Hamnade på en mysig liten pub och jag och Richard njöt av att ha nära och kära runt oss en sista kväll innan vi drog iväg på nya äventyr med våran alldeles egna lilla trio.
 
Sista kvällen med gänget. 😊
 
Morgonen efter blev det till att titta på julkalendern med en liten flamenco-tjej..hehe!
Kvällen innan hade Lisa fått en rosa, fin och alldeles strålande vacker flamenco-klänning av snälla Britta och farfar.
Lisa hann knappt komma upp ur sängen på morgonen innan hon bad mig hjälpa henne på med klänningen haha!
 
Kan berätta att hon hade den klänningen alla kommande dagar och en kväll sa hon -Mamma, så dumt att jag fick den här klänningen av Britta..
Jaha svarade jag förvånat och undrade varför? 🤔
Lisa svarade -Jo för nu vill jag ha denna klänningen varenda dag, så nu kommer jag inte att använda mina andra kläder.. 😂 💃
Aj aj vi har problem haha!
 
Nöjd flamenco-tjej. 😊 💃
 
Efter julkalender och frukost packade vi ihop oss och checkade ut från Lägenheten.
Lämnade Nerja efter att ha vinkat hej då till Kjell och Britta OCH inhandlat en flaska glögg och en burk julmust i en Sverige-butik som fanns där. 😂
Blir fint att ha till julafton, grämer mig bara att jag snålade på pepparkakorna, det skulle vi såklart också haft haha!
Men men det blir jul ändå.. 😂
 
Sen drog vi vidare, mot Afrika, mot Marocko, och mot nya äventyr! 😍
 
GOD JUL 🎄
 
Nerja, Spanien,

Kommentera

Publiceras ej