Hejsan Svejsan alla nära och kära. 😊

Här kommer en liten uppdatering ifrån de afrikanska landet Marocko och vårat rullande liv. 😄
Vi hyrde ju som sagt in oss i "våran" lägenhet i Taghazout i ytterligare 14st nätter.
Dels för att Richard behövde några extra kvadratmeter ett tag men mest för att Lisa fått en släng av diarre.

Diarren höll i sig i många dagar och det dumma var att Lisa samtidigt fick en blåsa i munnen som gjorde att hon inte riktigt ville äta.
Ingen bra kombo..
Men blåsan försvann till sist och när Lisa lade första korven på dasset så dansade och jublade vi alla tre. 😄
Härligt!
Vi var alla åter igen på banan.

Första kvällen tillbaka i Taghazout när vi satt ute på en resturang och käkade kvällsmat sprang ett bekant ansikte förbi.
Det visade sig vara vår kära husvagns-granne Johan i Hemsedal som bestämt sig för en tio dagar lång semester i Taghazout tillsammans med sin tjej Angela.
Kul!

Kanske att Johan och Angela tänkt sig en romantisk par-resa då dom har ett distansförhållande.
Men jag och Richard är ju väldigt utsvultna på kompishäng så dom fick minsann hänga med oss. 😂
Blev både strandhäng, middagshäng och kortspel ihop. 👍😊

Våra 14dagar i Taghazout gick undan.
Är ju tyvärr så att ju längre man stannar på ett ställe ju fortare verkar tiden gå..
Och efter alla våra veckor i Taghazout så sitter rutinerna och det är morgon, kväll, morgon och kväll mest hela tiden.
Men jag säger som Lisa alltid svarar om vi nämner hur fort dagen passerat, -Ja men då har vi haft en rolig dag, tiden går fort när man har roligt.
Hon har så rätt så rätt. 😄👍

Godmorgon och tillbaka i Taghazout i "våran" lägenhet.
Gokväll och kvälls-surf med cool solnedgång.
Richard glad över att få surfa tillsammans med Johan.
 Glad 😊
Richardo

En dag bestämde vi oss för att göra en utflykt till en by som heter Imsouane som ligger en timme norr om Taghazout.
Jag hade hört att där skulle finnas en surfvåg som man kan åka 200m på!
Lät ju otroligt och lite för bra för att vara sant.

Så efter många surf och slappedagar i Taghazout kände vi att det kunde bli kul att göra en liten utflykt.
Så vi gav oss iväg och bara den timmes långa bilresan dit var värd utflykten i sig.
Jättevackert där vägen först slingrar sig längs med kusten för att sedan ge sig upp i bergen och snurra.
Jättefin utsikt ut över landskapet, de små byarna och havet.

Kom fram till Imsouane och WOW!
Vilket ställe!
En jättemysig liten gammal fiskeby som innehöll små, små inklämda ställen där man kunde ta en kaffe, hyra sig en bräda eller bara softa.
Verkligen en charmig liten by där de stora lyxresorterna och de stora hotellen inte nått ännu..

Imsouane låg inringad av en fantastisk natur med vackra berg längs med kusten och själva byn låg på en udde som stack ut i havet.
Och som att detta inte vore nog så var ju verkligen vågorna något ut över det vanliga!
Jag har aldrig förr sett något liknande..

Istället för att vågorna rullar in mot land som på de flesta ställen så går vågorna här längs med den stora uddden som Imsouane ligger på och följer därmed en jättelång strand.
Vilket gör att man hoppar i havet längst ut på udden, fångar sin våg och åker längs med hela stranden (om man har tur 😂) ända in till botten av bukten.

Man åker in till land, tar sin bräda under armen och promenerar tillbaka på stranden tills man når toppen på udden där man hoppar i igen haha!
Genialt av naturen. 😂

Surfare på väg tillbaka till "starten"

En riktigt bra dag kan man tydligen fånga en våg längst ut och åka 700m in på en och samma våg, sjuuuuuukt!
Så långt fick tyvärr inte jag och Richard åka denna dagen när vi var här haha!
Richard fick hoppa i först, för detta roliga ställe var vi ju verkligen tvugna att testa.
Jag brukar låta Richard hoppa i först för att agera försökskanin.. 😂

Så medans Richard surfade och agerade försökskanin tog jag och Lisa oss en närmare titt på den gulliga lilla byn och promenerade runder i de små gränderna.
Till sist slog vi oss ner på en resturang precis ovanför stranden och beställde in en apelsinjuice och en varm choklad och hade en mysig mamma-Lisa-stund. 💕

Underbara Imsouane 💜

Mysig mamma-Lisa-stund 😍

Efter juice och varm choklad drog vi oss ner till stranden och badade och hoppade i vågorna.
Jag vet inte riktigt vad som hänt med temperaturen här i Marocko, ska ju vara vinter med regn och lite svalare temperaturer.
Men till våran glädje och naturens sorg 😪, så är det fortfarande klarblå himmel och tempereturer upp till 27°C varje dag.
Sjukt skön värme, vet inte hur vi någonsin ska lyckas med att återanpassa oss till det våta och kalla Sverige-klimatet igen haha!

Vackert runt Imsouane.
 Alltså kolla in dessa fantastiska vågor!! 🙌

Badtjejen 😊

När Richard kom in var det min tur att hoppa i havet med brädan.
Jihooooo nu skulle här åkas! 😆
Tyvärr blev det inga jättelånga åk för mig denna dagen, jag var inte i närheten av några 700m haha!
Det var så jäkla strömt så jag hann inte mer än att hoppa i längst ut på udden, ta ett paddeltag också var jag redan längst in i bukten på 2 röda sekunder..
Kanske inte riktigt så illa men det var så det kändes haha! 😂
Fick mig iallafall ett halvlångt åk men viktigast var att jag fick blodad tand för att komma tillbaka och försöka igen! 💪

Gav till sist upp helt slutkörd i mina armar.
Det var redan sena eftermiddagen och dags att köra timmen tillbaka till Taghazout.
Men vårat lilla besök i Imsouane resulterade i att vi redan bestämt oss för att detta var nästa destination efter att vi gjort våra 14nätter i våran lägenhet i Taghazout.

Vi alla tre verkligen stor-gillade Imsouane och jag tänkte att wow nu har vi hittat en grym destination i "närheten" av Sverige till kommande resor.
Surf, mys, litet och vackert!
Bra kombo! 👍 🙌

Innan vi lämnade Imsouane för dagen visste vi redan att detta var vår nästa destination på resan.
Där nere på spetsen ligger Imsouane.
 😍

Vi hann inte köra långt på våran väg hemåt innan vi bromsade in bilen och sladdade åt sidan.
Var en hel drös med getter som var ute och betade, inget konstigt i sig, bara att dessa getter inte höll till nere på marken utan balanserade uppe i träden för att komma åt de grönaste och smaskigaste bladen! 😂

Alltså innan har vi sett getter klättra i små buskar och små träd men dessa getterna betade käk på en heeeeeelt annan nivå haha! 😂🐐🙌
Dom var så högt upp i träden!
Jag kan verkligen inte förstå hur getterna kan klättra med sina klövar, måste vara halt så in i bängen!
Och att dom både klättrar och käkar i dessa träden är också en gåta då träden är fulla med 5cm sylvassa och gigantiska taggar!
Käka taggar liksom?

Mycket imponerande!
Marocko sitter inne på många coola och imponerande djur och växter, än så länge har vi ju stött på dromedaren, kaktusen och nu geten. 😊
Även Richard var bra imponerad och funderade på att importera några trädklättrande getter till sitt aborist-företag som billig arbetskraft. 😂

Trädklättrandes getter.. 😄

Hur kom geten upp dit? Galet! 😂

Bra söta 😄

Tro det eller ej, men dagen efter våran lilla utflykt vaknade vi upp till en vit himmel!
Första mulna dagen sen vi kom till Marocko den 8 december.
Vi var iväg tidigt till surfet och gissa om jag blev paff där jag satt på brädan i vattnet och det helt plötsligt kom ett litet lätt duggregn. 😂
Jag hann visserligen knappt notera de små dropparna innan det var över igen..

Måste ändå säga att efter så många soldagar var det riktigt mysigt med några timmar vit himmel, men redan till eftermiddagen var solen tillbaka och vi undrade om det verkligen varit några droppar regn vi känt eller om det hela bara varit en dröm haha!

Dagen till ära så drog vi till Agadir för att köpa några flaskor vin och några burkar öl.
Lite alkohol till oss och en mjukis-kamel till Lisa. 👍
Käkade lunch på en indisk resturang nere vid havet vilket var väldigt gott.
Vi är tyvärr inga fan av det Marockanska köket så vi blev väldigt glada när vi hittade det indiska haket.

Jag och Richard åt upp våran mat, kanske lite i fortaste laget ska jag erkänna.
Men om vi äter alldeles för fort så är det en liten Fia som om möjligt äter alldeles för långsamt haha!
Viiiiiilken tiiiiiiid det tooooog.. haha! 😂

Jag vill ju inte heller vara en dålig morsa och stressa på den unga damen utan låter henne tugga varje tugga riktigt ordentligt medans jag lugnt och tålmodigt sitter och väntar.. 😄
När hon äntligen sa att hon var färdig efter en mycket lång stund tittade jag på Richard och jublade inombords!
Jag och Lisa gick och tvättade händerna och jag tänkte, äntligen kan dagen fortsätta. 👍

Hur nöjd tror ni att jag blir när vi passerar servitören och han sträcker fram världens största kulglass som överraskning till Lisa! 🤯 Haha!
Japp here we go again, ytterligare en halvtimme vid bordet haha! 🤦‍♀️

Jag låter verkligen Lisa ta den tid hon behöver när vi äter utan att stressa på eller komma med kommentarer och (för det mesta) sitter jag kvar lugnt och tålmodigt vid bordet, fast att myrorna kryper i mig haha!
Jag älskar verkligen hela grejen med barn, men just detta att vänta tusen år vid matbordet, inte min grej haha!

Kolla in denna bilden som Richard knäppte i smyg på damen när hon sakta men säkert njöt av sin glass. 😂

Ingen stress i denna lilla kroppen haha! (Tur är väl det) 😂

Efter en mycket lång lunch 😂 fortsatte vi till souk El Had som är en av Marockos största marknader.
Inte mindre än 13hektar stor!
Vi har ju besökt en hel drös med marknader nu men tog oss en tur och gjorde några inköp.

Jag hittade en liten hörna där dom sålde keramik ifrån den Marockanska staden Fes.
Underbart vackra muggar, skålar m,m i underbara färger och med underbara mönster.
Helt andra grejer än vad dom säljer i turistaffärerna. 😍
Så om vi hinner kanske vi tar oss en tur till självaste Fes och inhandlar lite nya vackra muggar.
Hoppas hoppas! 😊

Men med russin, havregryn och annat under armen styrde vi stegen tillbaka till bilen.
Var väldigt kul att besöka och få se denna stora marknad, men den var nog lite i störtsa laget för oss. 😂
Dagen efter besökte vi "våran" lilla marknad i staden Aourir för tredje gången istället hehe!
Fyllde upp med färska grönsaker, nyplockade söta apelsiner och min absoluta favorit dadlar. 😋

Souk El Had i Agadir.

En dag gjorde vi en utflykt tillbaka till Paradise Valley.
Vandring stod på schemat och denna gången skulle vi vara ute i god tid på dagen så vi skulle hinna ta oss ann en av bergstopparna där.

Ute i god tid var vi men som vanligt gick vi fel haha!
Tänkte vi kunde ta en annan stig denna gången för att genskjuta den andra och därifrån ta oss upp till en av topparna.
Men genväg blev senväg och vi kom visserligen ut på en fantastisk vandring men inte upp till någon topp haha!
Vet inte varför våra vandringar aldrig blir vad vi planerar haha! 😂

Vandringen började med att vi gick genom ett fantastiskt kaktus-landskap.
Richard och Lisa hittade en pytteliten kaktus som dom tyckte skulle passa bra hemma i Åsa i våran röda lilla stuga.
Vi hade pratat om att sno med oss en liten rackare hem, och nu hade dom visst hittat det perfekta exemplaret.
Så Richard lyfte försiktigt upp den taggiga lilla kaktusen och stoppade den i en liten plastflaska som vi hittade. 🌵

Tillbaka för mer vandring i Paradise Valley.

Vi valde en ny stig och kom på andra vägar haha!

Den lilla vandraren. 😍

Vi vandrade vidare och kom fram till en liten by där uppe i bergen.
Vi vandrade genom byn och de få människorna vi stötte på tittade storögt och nyfiket på oss.
En dam skrattade och hoppade fram till Lisa ooch gav henne en puss.
Var inte första gången och Lisa har börjat vänja sig vid klapparna och pussarna, vissa är iallafall artiga och frågar om lov först. 😊

Spännande att vandra genom byn och försöka föreställa sig vilka liv människorna lever där.

Fina träd
 Spring i benen.

Vilostund 💚
Byn som vi vandrade genom.

När vi kom ut ur byn slog vi oss ner för lite lunch.
Vi var tvugna att bestämma om vi skulle fortsätta eller om vi skulle vända tillbaka.
Som sagt var vi lite vilse och fick ta oss en funderare där över lunchen.

Var inte bara en funderare över vägen som vi tog, utan även en funderare över Richards mer privata delar haha!
Hans snorre både brände och sved och hade blivit alldeles läskigt röd, även näsan var likadan..
Oooooobs det visade sig att det är sådant som man blir straffad med när man försöker sno hem en liten kaktus till Svealand haha! 🤦‍♀️😂

Är visst inte bara de vassa taggarna på kaktusarna som man ska passa sig för utan tydligen ska man låta bli att röra kaktusarna över huvud taget.
Men om man mot förmodan har rört en kaktus så var Richard ett levande bevis på att man absolut inte ska pilla sig i näsan eller hålla i snorren när man lägger en kiss, iallafall inte utan att först noggrant tvättat händerna haha!

Alltid lär man sig något nytt. 😂

Där satt vi, Richard med sina krämpor och vi andra lite vilse och undrande..
Till sist tog vi beslutet att knata vidare och försöka hitta en väg över ravinen som vi behövde komma över för att ta oss tillbaka.

Kom fram till ytterligare en by och efter lite frågande hittade vi både rätt stig och fick köpt mer vatten som verkligen behövdes i dagens hetta. 👏
Tur att vi frågade om vägen för jag kan säga att den stigen som var rätt hade vi aldrig varken hittat eller valt att gå. 😂

Stig och stig, det var mer en liten fors som vi vandrade i, vi fick bära Lisa så hon inte skulle bli helt blöt om fötterna.
Men sen var vi äntligen på rätt väg och hela vandringen blev som vanligt ett äventyrligt och kul minne haha! 😂

Vi letar efter stigen..
 Var mer fors än stig..hehe!

😂😘
 Här var så grönt!

Väl tillbaka ville Lisa väldigt gärna ta sig ett dopp i den lilla oasen, så hon slet av sig sina kläder och doppade sig modigt i det kalla vattnet.
Efter att Lisa övertygat mig om att det var väldigt skönt bytte även jag om till bikini och tog mig ett svalkande och härligt dopp.
Bra avslut på våran 5tim långa, roliga och varma vandring. 😂

Lisa tog sig ett svalt dopp när vi kom tillbaka.

Annars gjorde vi inte så mycket mer om dagarna än att hänga på stranden och surfa, tog oss ett cafè-besök, provade ett nytt surfspot, gjorde egen milkshake.
Alltså denna milkshaken är min nya favorit, ni måste bara prova!
Ta en apelsin, en banan, några dadlar också lite mjölk på det = Gudomligt gott!

Så kom dagen när det var dax att flytta ut från lägenheten och vinka hej då till Taghazout.
Tror vi gjorde en 5-6v totalt i Taghazout.
Men nu var vi redo att ge oss av och packade åter igen våran fina bil.

Nu var det dax att ta oss den dryga timmen norrut till söta Imsouan som vi redan kollat in och var mycket sugna på.
Hela dagen gick åt att ta oss dit då vi gjorde några trevliga stopp på vägen.

Först stannade vi i den lilla färgglada byn som vi passerat så många gånger med bilen, tyckte minsann att det var dax att ta oss en promenad i byn innan vi lämnade.

Vi besökte den färgglada byn.
 Underbart! ❤️🧡💛💚💙 😊
Såhär ser de flesta hus ut i Marocko, utan avslut för att kunna bygga på fler våningar allt efter att familjen växer och pengarana rullar in. 😊

Efter det tog vi lunch och paus vid det nya surfspotet som vi hittat bara två dagar tidigare.
Nu var det min tur att hoppa i havet och prova vågorna där.
Jag hoppade i men kände mig kanske inte jättebekväm med att det var klippor och stenar innanför istället för en mjuk sandstrand hehe!

Dagen till ära bjöds det även på väldigt stora vågor, så efter ett åk, ett styck slag i ansiktet av min egna surfingbräda kände jag mig nöjd och gav upp. 👍😂

Så vi drog vidare.
Efter en stund stannde vi för att plocka upp lite mer jord till våran kaktus vi snodde på våran vandring i Parardise Valley.
När jag hade grävt upp lite jord stod jag bara där mitt i alla kaktusar och glodde.
Är heeeeelt otroligt vad många kaktusar där var!
Kaktusarna klädde varenda centimeter på marken och fortsatte att klättra uppför bergen, vilket landskap!

Detta kaktuslandskap, älskar det! 🌵

Staden Tamri  (Allt det gröna är bananträd) 🍌

Nästa stopp blev ytterligare en av alla dessa små miniöknar vi besökt.
Tror det blev våran tredje bara här i Marocko. 😄
Det var väldigt vackert och utsikten ut över sand och hav var underbar!
Kan knappt vänta tills vi börjar köra inåt land och ska besöka den riktiga öknen Sahara, spännande!

Lisa var till en början på toppenhumör och sprang och klättrade i dynerna, men helt plötsligt vände det och hela hon blev till ett surt litet trött, gråtande och trotsigt paket..hehe!
Tog oss tillbaka till bilen och körde sista 30min till vårat nya ställe Imsouan.

Vi besökte ännu en liten "öken". 😊
 Lisa klättrade upp och ner för alla små kullar. 😊
  💛

Det var redan kvällen när vi kom fram till Imsouane och jag kan berätta att det inte var det Imsouane som vi lämnat efter vårat dax-besök för en vecka sedan..

Nu hade regeringen även varit här med sina grävskopor och stora delar av staden var helt borta!!
Var så otroligt sorgligt att se alla rivna hus, se alla marockaner som stod och tittade på det som bara för några dagar sedan varit deras hus och hem..

Jag vet inte vad som är rätt eller fel, men en sak som jag absolut vet är helt fel är att människorna i byn bara fått 24tim på sig att flytta ut.
Även om dom vetat i tre år att husen antagligen skulle rivas så kan man iallafall tycka att dom några månader innan hade kunnat få ett rivnings-datum, helt galet!

Hela Imsouane var verkligen förstört!
Jag är så glad att vi hann se staden innan den föll för grävskoporna.
Någon sa att dom funderat på att behålla byn som ett kulturminne då det var en riktigt gammal fiskeby, men det alternativet valde dom visst bort, väldigt synd..

Sjukt att komma tillbaka mindre än 10dagar efter vårat första besök och se att allt var borta..
Så otroligt sorligt och verkligen en förlust för Marocko då det var en av de mysigaste byarna vi besökt.
Vi blev bra paffa där vi rullade in i staden.

Stora delar av Imsouane var borta och förstört..

Våran ursprungsplan var att stanna där i Imsouane i en vecka och bara surfa och mysa och hänga runt i den mysiga lilla byn.
Men nu kändes det sjuuuukt konstigt.
Men det var sena kvällen så vi checkade iallafall in på campingen och jag var glad över att vi fick en plats lite längre in på campingen så vi slapp ha första parkett till misären.

Dagen efter stannade vi kvar och gick till stranden och surfade, och dagen efter gjorde vi likadant och dagen efter det samma, och dagen efter det likadant.. 😄

Ja även om det var sjukt tungt att se alla människorna som stod och tittade på allt kaos med sorg i blicken samtidigt som vi och alla andra turister kom med surfbrädan under armen för att gå och surfa, precis som att inget hade hänt, så gick livet vidare..
The show must go on..

Det är hårt men jag tror inte det hade blivit bättre för Imsouane om alla turister hade flytt staden, tror ändå att det är bra att det fortsätter rulla in lite pengar så den lilla ruljans som finns kvar kan fortsätta.

Två olika liv..
Stackars människor som förlorade sina hus och hem..
Man kan knappt tro att det var här jag och Lisa satt och drack varm choklad bara 10dagar tidigare..

Dagarna gick och vi stannade en hel vecka precis som planen varit från början.
Till saken hör att jag hade kunnat stanna där ännu längre!
Trots att charmen var halvt försvunnen så bara älskade vi stället.

Campingen var mysig, surfet med sina grymma och ovanliga vågor var perfekt och naturen runt Imsouane är heeeeelt otrolig!

Utsikten man har från den ena stranden är fantastisk med bergen som möter havet.
På morgonen ligger där en fin dimma vid foten av bergen och på eftermiddagen lyser bergen alldeles röda i eftermiddags-solen.
Framför bergen ute på havet rullar vågorna fram, precis som en gigantisk solfjäder av vackra och perfekta vågor.
Och det bästa av allt var att man kunde surfa hela dagen, då vågorna höll sig uppe mer eller mindre hela tiden.

Lisa stortrivdes och jag och Richard stortrivdes. 😍

Campingen i Imsouane

Härliga dagar i Imsouane. 💛

Solstrålen ☀️

Dessa vågor, galet långa och perfekta! 😍
Morgonstund

Campingen som vi bodde på var full av söta små kattungar som jag och Lisa förälskade oss i.
En av kattungarna var en riktigt liten gnällspik som tog sig hela vägen in i mitt hjärta. 😍
Gav vi den mat så fortsatte den att gnälla, gav vi den vatten fortsatte den att gnälla..
Fanns bara en sak som fick tyst på den, och det var mys, omtanke och kärlek, det var allt den ville ha. 💕

När Fluffy (som Lisa döpte den till) fick hoppa upp i våra famnar eller gosa in sig bak i våran bil, då var kisen nöjd.
Hade jag kunnat ta med den hem till Åsa så hade jag gjort det.
Den var så söt!
Jag har ändå försökt hålla lite distans till djuren här just för att inte fästa mig vid dom, men denna lilla kisen var omöjlig att ignorera med sitt gnällande haha!

Söta gnällspiken Fluffy 😻

Var inte bara söta kattungar i staden utan också ett gäng åsnor som gled runder och förde oväsen av sig.
Alltså när dessa åsnor satte igång med sina brölande gnäggningar (heter det så 🤔😂) var det nästan så man fick stoppa fingrarna i öronen. 😂
Alltså jag skulle bara ville veta hur gud egentligen tänkte när han gav åsnan det ljudet?!
Han måste haft en riiiiiiiktigt dålig dag på jobbet för att överhuvudtaget kunna komponera ett så taskigt ljud haha!
Stackars åsnan.. hehe!

Undra om vi någonsin kommer kunna sova igen hemma i tysta Åsa efter att varje natt här ha haft ljudliga sällskap som skällande hundgäng, brölande åsnor, jamande katter och högljudda böneutrop. 😂

Veckan i Imsouane gick fort, för fort..
Hängde som sagt på stranden varenda dag, surfade och käka go-fika från stadens bageri. 😋
Lisa fick en kompis på campingen, en liten flicka från England och en tjej från tyskland, så våran bil fick agera fritidshus då alla tjejerna hängde hos oss hela tiden.
Leksakerna flög överallt, tältet fylldes av sand och jag och Richard satt mitt i kaoset och sippade på ett varsit glas rosè och försökte slappna av haha!

Sen måste jag ju bara berätta vad som hände efter att jag paddlat järnet i 3 dagar ute bland vågorna och bara fått lite små-åk hit och dit.
Jag suktade ju efter att få ett av dessa lååååånga åk som man kan hitta här bland dessa vågor.

Och som sagt, tredje dagen, då jag nästan hade gett upp tanken på att jag skulle få åka ett riktigt bra och långt åk, då, då minsann kom det!
Aaaaaaalltså vänner, detta åket var det bästa åket i hela mitt liv!!!!

Det var en gigantisk våg, den största jag någonsin surfat, dessutom var vågen megasnabb så jag fick en himla fart och bara for fram där jag svängde upp och ner OCH det var ett väldigt låååååååååååångt åk, det längsta i mitt liv! 🤙🏄‍♀️
Stort, snabbt och långt, bättre än så blir det inte!

När vågen till sist dog ut, ställde jag mig rätt upp på brädan, sträckte upp armarna i skyn och bara skrek -FINALLY!!!!! -YEEEEEEEEES!! innan jag dök rätt ner i havet haha! 😂
Där var en snubbe som paddlade förbi, han gjorde visserligen tummen upp, men han trodde nog att jag var lite halvt knäpp om inte helt haha!
Men vet ni vad, det bjuder jag på, för den känslan efter den vågen ska jag aldrig glömma haha!

Rusade upp på stranden där jag tog brädan under armen och sprang raka vägen till Richard och Lisa och kastade mig runt deras halsar och bara jublade av lycka! 😄
Hoppade tillbaka i havet för att se om jag kunde plocka fler monstervågor men det resulterade bara i att armmusklerna fick 3tim extra hård paddelträning haha! 🤣
Men men jag var redan mer än nöjd. 😊

BÄÄÄÄÄÄSTA känslan!! 👊 YEEEEEEEEEEES!! 😂 Största, längsta och snabbaste vågen!

En dag tog vi en paus från stranden och surfet.
Tog på oss våra löparskor och gav oss av på en liten vandring längs med kusten.
Vet inte om det var bästa dagen då temperaturen visade upp mot 30grader och solen gassade.. 😅
Men lite då och då kom det en liten bris från havet som svalkade och det tillsammans med en väska full med lunch, vatten och kakor så blev det en bra och fin vandring. 😊

På vandring från Imsouane.
 Fint 😍

Havet 💙 Ser ni den lilla, lilla båten på det stora blå?

Lunch och fika med utsikt.

Imsouane

Campingen
Kattmys 😍 Allt dom vill ha är bara lite kärlek.

Som sagt så passerade dagarna i en rasande fart där i Imsouane.
Efter 7dagar var det dax att packa ihop tältet och dra vidare, inte för att jag var sugen för jag stor-diggade verkligen Imsouane, trots att det var halft rivet.

Hade Imsouane varit helt hade jag troligen aldrig mer packat ihop tältet utan stannat där resten av mitt liv som en skandinavisk hippie haha!
Vi får hoppas att Imsoune får tillbaka sin charm och att lyxhotellen håller sig på avstånd.
Tyvärr går redan rykten om att stora lyxhotell ska byggas längs med havet, bläääääää! 😱

Fattar inte ens vad dom ska dit och göra, Imsouane är en surfstad och vad jag vet så är det inte många surfare som bor på lyxhotell.
Dessutom tror jag inte deras gäster gillar stränder fulla med vågor och där tidvattnet äter upp hela stranden 2ggr/dygn..
Håller våra tummar att Imsouane får förbli en liten och söt by.

Härligt 💕

Jag var iallafall uppe med tuppen sista dagen och tog brädan under armen i soluppgången och promenerade den dryga kilometern till stranden för att göra sista surfet i Imsouane och antagligen i Marocko då vi senare ska styra inåt land.

Mjölkade både havet på vågor och armmusklerna på styrka sista förmiddagen där.
Fick inga fler "livets åk" men fick några stycken varav två riktigt långa!
Låg i och plaskade i över två timmar och njöt av havet, utsikten, naturen och vågorna.
Inte förrän jag fick två rejäla spolningar på raken gav jag upp och promenerade tillbaka hem till campingen.
Passerade de 4:a åsnorna på min väg men reagerade inte märkbart, åsnor, kameler och klättrandes getter är numera vardagsmat..hehe!

På återseende Imsouane! 😊

Vinkade hejdå till alla på campingen och styrde bilen mot nästa lilla kuststad Sidi Kaouki.
Efter lite mer än en timme rullade vi in på den lilla vägen som utgör byn.
Och det är här vi befinner oss nu.

Vi käkade lite tapas på en resturang med utsikt över havet och den gigantiska stranden, tog in på en camping, Richard sprang på stranden, jag och Lisa hittade en död valunge 😥, klappade en lösgående åsneunge, tog en omväg runt en kamel, köpte hem-bakade kakor av en man som kom och sålde på campingen och nu måste jag sluta skriva för Richard ska tydligen titta på en film vilket jag inte vill missa då vi bara har två filmer på datorn (inget netflix här inte haha!) 🤪

Haha ja detta var väl våran eftermiddag/kväll! 😂

På väg till stranden i Sidi Kaouki.
 Richard tog sig en löparrunda och fick sällskap sista biten av Lisa. ☀️
 Åsne-mys 🧡😄
Den gillade Lisa.. 😊

Detta var våran lilla uppdatering från solen.
Imorgon ska vi åka och besöka staden Essaouira, så om det får ni veta mer om nästa gång.
(Varför är det så många vokaler på rad i alla Marockanska stadsnamn, Essaouira, Sidi Kaouki, Imsouane.. Varför göra det lätt när man kan göra det svårt.. Eller vad då? 🤔 haha! 😂)